Buzzadorblog

onsdag 26 oktober 2011

Svettningar

Jag har av och till haft problem med att jag helt plötsligt börjar svettas massor under armarna och har därför undvikit en del kläder just för att det synts stora mörka fläckar under armarna.
Denna vår och sommar blev det värre och efter att ha läst en artickel i tidningen I form  där det stod att man alltid skulle utreda varför man plötsligt drabbas av svettningar så kontaktade jag min härliga egenläkare.
Vi diskuterade saken och konstaterade att alla blodprover som kunde tas var tagna rätt nyligen och att de visade på toppresultat så allt sånt kunde uteslutas.
Hon rekommenderade mig då att pröva med "absolut torr" som jag kunde köpa från apoteket.
Eftersom svettandet är irriterande och jobbigt och hämmar mig så ville jag självklart prova.
Det funkar så att man först tvättar sig noggrant och ser till att huden är riktigt torr (annars kan det börja svida rejält) sen duttar man "absolut torr" på det ställe man besväras (under armar,på fötter,händer ect) och låter det vara över natten.
Följande dag tvättar man bort det.
Ibland kan det svida ordentligt och huden kan bli litet irriterad av det,så det är bäst att man är noggrann med att det bara kommer på rätt ställe.
Man använder det 1 gång i veckan eller så 1gång på två veckor,effekten sitter i ganska så länge.
Absolut torr innehåller aluminiumklorid - vilket ju är ett mycket omdiskuterat ämne.

Jag har nu använt det ca 1 månad och jag har märkt stor skillnad,de äckliga svettfläckarna på kläderna är borta och jag känner mig friare och nöjdare eftersom jag nu kan klä mig i vad jag vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar