Buzzadorblog

torsdag 13 oktober 2011

Henning Mankell - Kinesen

Har efter mycket om och men äntligen kommit mig för att ta tag i en bok som jag lånade för 1-2 år sen av en god vän..dåligt av mig att inte läsa den tidigare-jag vet men jag har inte riktigt haft någon riktig läsperiod..
Försökte lämna tillbaka boken en gång med min väninna tyckte att jag ändå skulle behålla den och försöka läsa den <3
Boken heter Kinesen av Henning Mankell.

Jag har aldrig tidigare läst någon bok av Henning Mankell,varför vet jag inte riktigt,har väl mest trott att han inte skulle skriva böcker som skulle intressera mig.
Men den här boken är intressant,jag började läsa den nu då jag gick på mitt nattskifte i måndags och varje gång jag lägger den ifrån mig så längtar jag efter att få sätta mig med den igen,det är länge sen en bok gett mig den känslan! Inte sen millennium triologin faktiskt!
Av någon underlig anledning fängslar boken mig,och nu ska jag snart åka till jobbet igen för mitt sista nattskifte och då får jag fortsätta läsa! I like it! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar