Buzzadorblog

söndag 10 mars 2013

Det våras på balkongen.

För ungefär en vecka sen var jag ut en sväng på vår inglasade balkong.Det var +3 grader där visade termometern.
Eftersom det var ganska behagligt där så kastade jag en blick på de två stora blomkrukorna som jag i höstas testade ett experiment i..
Jag slötittade på ett tv program där de tipsade om att man på hösten skulle ta typ 8 cm jord sätta tulpanlökar, jord ovanpå ca 5 cm mera jord och nån annan vårblomma i lökform, mera jord och mera blomlök.
Nu såg det ut såhär i den ena:



Och såhär i den andra!


Måste erkänna att det kommer att bli riktigt intressant hur resultatet blir!
Och idag då jag var på balkongen och tittade så hade lökarna växt sig ännu större!!Det finns hopp mao,det blir vår i år också :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar