Buzzadorblog

måndag 12 mars 2012

Pilktävling på isen i strålande solsken.

Idag ordnades det pilktävling och jag och pojkarna var med,tillsammans med min jobbkompis och hennes dotter med pojkvän.(Min make var oxå med som sällskap men han deltog inte i tävlingen).
Jobbkompisens make var så snäll och hjälpte oss med allt som behövs för att pilka eftersom jag i höstas lämnat det lilla vad vi har vid villan.. TUSEN TACK A!!
Tack vare honom var det möjligt att tillbringa en härlig dag på isen i gott sällskap,dessvärre nappade det inget för vårt sällskap men eftersom det inte fanns fler kvinnor och barn med i tävlingen förutom vi så lottades priserna ut bland oss -inte illa!
Så pojkarna kom hem med varsitt pilkspö + godis och jag kom hem med godis och halkskydd.
Pojkarna var så otroligt nöjda över sina spön,och satt stolta och pratade i bilen hem att nästa år har de minsann EGNA SPÖN att fiska med ;-*
Men att trots ingen fisk  få sitta på isen i strålande solsken,dricka medhavd kaffe/svartvinbärssaft och äta delikata mackor som maken gjort i gott sällskap är inte illa!!
Eller vad tycks om det härliga vädret?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar